Doorgaan naar hoofdcontent

#fitgirl to be & dichter bij jezelf komen

Tegenwoordig lees ik twee boeken tegelijk. Ik merk dat ik dit heel fijn vind. Zodra ik van werk thuis kom lees ik in een lifestyle boek en 's avonds lees ik mijn thrillers.

Mijn laatste lifestyle boek dat ik heb gelezen is van Anna Nooshin "On Life". Het is een klein compact boekje met boordevol goede tips. Zo heb ik als shopaholic geleerd dat ik meer basic slash tijdloze kledij kan kopen en die juist te combineren met hippe items. Denk maar aan the little black dress en zwarte blazer. Je kunt er oneindig mee combineren!

Ik wil ook bewuster met mijn haar omgaan. Ik stijl mijn haren sinds mijn vijftiende elke ochtend. Dat wil ik verminderden. Ik wil het stijlen meer voor gelegenheden gaan gebruiken. Ik heb ook best dun haar dus juist als ik mijn haar laat opdrogen en er wat droogshampoo en zee water van Lush gebruik, krijg ik een mooi nonchalant kapsel. Het hoeft niet meer zo glad te zitten gelukkig. Lang leve beachy hair in de zomer! Daarbij wil ik het weer lang laten groeien des te beter voor mijn haar.

Terwijl ik dit zit te schrijven geniet ik van een gezonde snack; zoet zure komkommer. Ik heb van thuis geleerd dat het goed is om bewust met eten om te gaan.  Ik heb alleen gezonde snacks op kantoor. Niet dat ik niet snoep maar ik kan gemakkelijk "nee" zeggen tegen een vette hap of zoetigheid die ik krijg aangeboden vroeg in de ochtend.

Nu #fitgirl to be;

Vanochtend had ik mijn eerste hot pilates les van 9:30 uur tot en met 10:45 uur. Ik vond dat ik wel weer wat meer mocht bewegen want op kantoor zit ik heel de dag stil.

Ik vond het super fijn zo vroeg in de ochtend. Hot pilates wordt in een ruimte van 40 graden gegeven. Ik wist niet precies wat ik kon verwachten want ik had nog nooit zoiets van te voren gedaan. Het is vooral veel stretchen en alle spieren in je lichaam worden getraind.

Na de les kun je fijn thee drinken. Mijn favoriet! Waar thee is, is Dacil.

Ik voel me op dit moment super gezond in mijn vel. Een super gereinigd lichaam en heerlijk ontspannen. Volgende week zaterdag ga ik weer!

Van shopaholic naar bewuste #fitgirl.


Een heel fijn weekend & tot de volgende keer.

XOXO!

DJ.

Reacties

Populaire posts van deze blog

De professionele denkert.

Sinds dat ik mijn introvert zijn omarm begrijp ik mezelf steeds meer; alhoewel ik juist als introvert nog altijd met struggles kan zitten. Zo denk ik bijvoorbeeld heel veel na over dingen of over bepaalde situaties. Dat is oké. Maar soms raakt mijn hoofd daar 'vol' van.  Het is niet zozeer dat ik onwijs onzeker ben (zoals vroeger) maar eerder dat ik soms denk dat niet iedereen mijn struggles begrijpt. Het kan soms negatief overkomen als ik niet mee wil lunchen maar juist even in mijn eentje wil zitten. Ik zeg niet altijd 'nee' maar om altijd mee te gaan is voor mij te veel dan ben ik op sociaal gebied gesloopt. Ik kan ook bepaalde situaties in mijn hoofd blijven herhalen. Ik weet alleen niet precies hoe dat zo komt zelfs al heb ik mezelf helemaal onder de loep genomen qua introvert gedrag. Wat ik wél fijn vind aan het introvert zijn is dat ik meestal eerst goed na denk met wat ik wil zeggen en inderdaad meer heb aan een diepgaand gesprek dan een small talk. Oh e

Hobby'en met Dacil.

Ik was altijd al goed geweest in handvaardigheid. Ik vind het fijn om creaties te maken. Ik houd van kleine details en houd ervan om dingen goed te kunnen combineren.  Dat maakt het creëren van iets moois voor mij heel erg leuk! Gisterochtend ging ik samen met mijn beste vriendinnetje Naomi naar een freestyle sieraden workshop bij Kralenhandel te Capelle a/d IJsel. Wij willen elke maand een cursus volgen. Super leuke bezigheid voor vriendinnen. Vorige maand deden wij een cupcake workshop. Ik was erg benieuwd wat ik dit keer kon verwachten. Wij waren de enige twee die de workshop gingen volgen die ochtend. De Kralenhandel is een echte walhalla voor al je kralen. Je hebt onwijs veel keus in verschillende soorten kralen en materialen. Je kunt bijvoorbeeld je eigen sleutelhanger, oorbellen, ketting of armband maken. Het is daarom erg belangrijk dat je weet wat je precies wil gaan maken. Wat draag je het liefst? Welke kleuren heb je in je kledingkast hangen? Naomi en ik kozen beide

Een fijn verzorgend dagje.

Heerlijk relaxen & diep reinigen. Vandaag was ik vrij op Hemelvaartsdag. Ik had niks speciaals gepland, zelfs niet met het warme weer. Morgen begin ik namelijk om 6 uur op het werk. Normaal gesproken houd ik elke donderdagavond mijn relax avondje.. Vandaag was dat heel de dag. Ik begon de dag met een masker van L'Oréal de "Detox Pure Clay Masker". Super fijn zo vroeg in de ochtend. Na het ontbijt waren mijn nagels aan de beurt met mijn welbekende frenchie.   Dit doe ik nu al zo'n 11 jaar lang. Ik vind het belangrijk om verzorgde handen en nagels te hebben. Vandaar dat ik mijn nagels iedere week onderhoud met lakken en vijlen.  Verder was gaan lezen in de Glamour tijdschrift waarbij een Garnier reinigingsgel monster bij zat. Ik kon uiteraard niet wachten om deze uit te testen. Anders guess what.. Ik ben fan! Ik schaf dit product meteen morgen aan en voeg dit toe aan mijn relax avondje op de donderdagavond.  Op een warme dag als vandaag